امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه خوب بودن تنها شرط سپردن مسوولیت نیست، گفت: همانطور که دادن امانت به دست افراد خائن خطرناک است، سپرده مسوولیت به افراد نابلد نیز خطر دارد.
کد خبر: ۸۰۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 27 December 2019

تابناک فارس به نقل ازفارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر با اشاره به حدیثی از کتاب تحف‌العقول اظهار داشت: پست و مسوولیت‌ها امانت است و به فرموده امام علی(ع) منصب‌ها طعمه نیست.

وی با اشاره به اینکه در روزگار ما مردم صاحب امانت بوده و آن را در اختیار مسوولان می‌سپارند، افزود: نمایندگان مجلس در برابر قرآن کریم سوگند یاد می‌کنند تا امانتی را که ملت به آنها سپرده به عنوان امین عادل حفظ و مراقبت کنند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه خوب بودن تنها شرط سپردن مسوولیت نیست، گفت: همانطور که دادن امانت به دست افراد خائن خطرناک است، سپرده مسوولیت به افراد نابلد نیز خطر دارد.

وی با اشاره به اینکه مسوولیت باید به افراد کاربلد و متعهد سپرده شود، گفت: قانون انتخابات مجلس مشکل دارد و صلاحیت عمومی در آن پررنگ‌تر از تخصص و کاربلد بودن است.

مدبر با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان مجلس در مرحله نخست قانون‌گذاری است، عنوان کرد: نماینده مجلس باید از قانون آگاه و در کار خود نیز تخصص داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تقوا و التزام عملی به اسلام چیزی فراتر از عدالت است که در قانون انتخابات آمده اما این نیز کافی نیست، تاکید کرد: تحصیلات تکمیلی و سابقه حضور در مجلس نباید شرط ورود افراد به عرصه انتخابات باشد بلکه لازم است در این رابطه ملاک را به تخصص و تحصیلات مرتبط اختصاص دهند.

امام جمعه جهرم با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار نیز گفت: بار اصلی مداوای بیماران روی دوش پرستاران است و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی جهرم باید پای درددل پرستاران نشسته و مشکلات‌شان را مرتفع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هشتم دی ماه روز صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: به مسوولان شهرستان و استان اعلام می‌کنیم که جهرمی‌ها یادشان نرفته که یک پتروشیمی قرار بوده در شهرشان راه‌اندازی شود و امیدواریم تا سال آینده با پیگیری مسوولان شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

مدبر همچنین با اشاره به سالروز حماسه نهم دی ماه نیز گفت: روز بصیرت نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ما است که مردم به دنیا نشان دادند که دشمن شناس، ولایت محور، با بصیرت و آگاه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار